poniedziałek, 2 lutego 2015

Gothic (solucja cz.1)

Oś czasu. Tu pokazuję ogólnie fabułę (bez spojlerów).

Rozdział I : Witamy w Koloni! 


1. „Nie obchodzi mnie kim jesteś”

Przejście pierwszego odcinka zajmie Ci góra 20min, nie bój nic, później będzie mniej treści, więcej roboty, nie to co teraz. W tym odcinku przyjmiemy zadania: „Przyjęcie do Starego Obozu”.
Po obejrzeniu prologu, trafiamy do jeziorka (Ci co obejrzeli zapewne domyślą się, że dostali questa, którego o dziwo nie ma w dzienniku (patrz: questy specjalne)), po czym od razu rozmawiamy z Diego. Wypytujemy go o wszystko, z strukturą Starego Obozu włącznie po czym zbieramy wszystko wokół. Dwie informacje: pierwsza to taka, żebyś nigdy nie przekraczał bariery, bo zginiesz (jeśli się do niej zbliżysz, koło Ciebie pojawi się dziwne, niebieskie coś); druga to taka, że zbierasz przedmioty wciskając przycisk akcja + do przodu (domyślnie LPM + W), zakładasz je tak samo (tylko otwórz ekwipunek)., w sumie do wielu czynności jest potrzebny klawisz akcji (dla wygody jako drugi przycisk ustawiałem Ctrl).

Udajemy się ścieżką, przechodzimy przez stróżówkę (rozmowa nic nam konkretnego nie da), po czym idziemy dalej, aż dojdziemy do skrzyni. Otwieramy ją, zbieramy co nie-nasze, zakładamy naszą pierwszą broń, po czym wybijamy napotkane wcześniej chrząszcze (ich mięso przyda się potem do zadania). Idziemy dalej, wchodzimy na most zabijamy kretoszczura, zbieramy co możemy. Następnie wracamy się mostem. Przed nim zobaczymy wielkie schody. Możemy tam przyjść później, ale trochę expa z tak słabych istot można zawsze wyzbierać. I tu kolejna wskazówka: stwory respią się co rozdział, ale oczywiście nie wszystkie. Wracamy się, przechodzimy pod mostem, idziemy dalej ścieżką wybijając wszystko, co napotkamy (oczywiście leczymy się tak samo jak zakładamy broń, na początek najlepiej surowym mięsem), korzystając z łupów. W końcu spotykamy dwóch myśliwych. Gadamy co chcemy, dajemy im pićku jak poproszą i mamy wskazówkę jak walczyć ze ścierwojadami. Ponadto za opłatą mogą nas nauczyć zdobywania trofeów zwierzęcych (osobiście nie polecam – zmarnowane punkty umiejętności), które będziemy mogli sprzedać. I drogi graczu, uwierz mi późniejszy brak rudy (odpowiednik złota/pieniędzy w innych grach – tutaj środkiem płatniczym są bryłki rudy) nie jest taki straszny. I co do handlu: tutaj jest on wymienny – za wszystko co sprzedajemy dostajemy połowę tego wartości ( z wyjątkiem bryłek rudy, strzał i bełtów).

Nie wspomniałem jeszcze, że naszym celem jest Stary Obóz (Diego do niego należał, tam też may dostarczyć posiadany przez nas list). Te dwa typki, co były na polowaniu, należały do Nowego Obozu, przez staroobozowiczan nazywani bandytami, brudasami i dzikusami. Tak więc, dochodzimy do mostu, gadamy z kim popadnie i stajemy u bram obozu, odpowiadamy grzecznie, po czym wchodzimy. UWAGA: radzę unikać Bloodwyne: będzie chciał od nas pieniędzy – można mu dać co mamy w przeciwnym razie należy unikać jego typków (patrz mapa).

Materiały dodatkowe, które dołączam do odcinka: mapa, zadania.



Kończę z pozytywnym akcentem.



PS: jeśli schodziłeś po pokazanej skarpie to szedłeś dobrze


ZADANIA (Dodatek 1)

Zadania, które dostaniemy PO dołączeniu do któregoś z obozów znajdują się w oddzielnej sekcji.

Zadania zostały ułożone alfabetycznie, z wyjątkiem pierwszych trzech i ostatniego.
Zadanie napisane kolorem czerwonym oznacza zadanie, które pomoże dostać się nam do Starego Obozu, kolorem zielonym oznaczone są te, które pomogą nam w dołączeniu do Bractwa, a niebieskim – do Nowego Obozu. Zadania napisane czarnym kolorem nie pomogą bezpośrednio w dołączeniu do któregokolwiek z obozów, za to są konieczne aby przyjąć zadanie z tym związane.

Litery w nawiasach oznaczają miejsca w których zadanie się odbywa (chronologicznie), litery w nawiasach kwadratowych [] oznaczają, że tam można się udać opcjonalnie
S – Stary Obóz    N – Nowy Obóz      B – obóz Bractwa    K – Stara Kopalnia

Lista Zadań:

  • Przyjęcie do Starego Obozu
    • Scatty i arena (S)
    • Zadanie od rączki (S [Cavalorn, S])
  • Przyjęcie do obozu Bractwa
    • Zachęcenie Baal Namiba (B)
    • Zachęcenie Baal Cadara (B)
    • Zachęcenie Baal Tyona (B, N, B)
  • Przyjęcie do Nowego Obozu
    • Pierścień Mordraga (N)
  • Chata Krzykacza (N)
  • Handlarz zielem (N)
  • Miecz Świstaka (S)
  • Nosiwoda w służbie Lewusa (N)
  • Nowi wyznawcy dla Bractwa (B,S,B)
  • Pozyskiwanie klientów (N)
  • Przepis Snafa (S, okolice S, S)
  • Receptura Bractwa (S,B,S)
  • Skrzynia Aarona (K)
  • Szopa Ulberta (K)
  • Test Zaufania (S, K,[N],S)
  • Topielec spod tamy (N)
  • Zadanie od Thorusa (S)
  • Zaginiony Strażnik (S, okolice S, S)
  • Zastępstwo dla Ghorima (B)
  • Zbieracz Horacy (N)
  • Zbiory bagiennego ziela (B [N,B])
  • Broń Baloro

Przyjęcie do Starego Obozu 
Zleceniodawca: Diego
Nagroda exp: 750

Inne nagrody: Dostajemy się do Starego Obozu, otrzymujemy pancerz: Strój Cienia (czasem nazywany „Lekką zbroją Cienia”)

Powiązane zadania: „Test zaufania”, „Zaginiony Strażnik”, „Zadanie od Thorusa”, „Miecz Świstaka”, „Receptura Bractwa”

Powiązane osoby: Diego, Thorus, Rączka, Zły, Dexter, Świstak, Scatty

Zlecenie dostajemy po początkowej rozmowie z Diego. Następnie idzemy do Thorusa i z nim gadamy, później znowu do Diego. Należy wspomnieć, że po zakończeniu tego zadania przystępujemy do danego obozu (więc siłą rzeczy zadania „Przyjęcie do Obozu Bractwa” i „Przyjęcie do Nowego Obozu” trafią do popsutych zadań). Aby przystąpić do obozu musimy wypełnić test zaufania (quest opisany poniżej) i 4 z 6 zadań spośród: „Zadanie od Thorusa”, „Zaginiony Strażnik”, „Miecz Świstaka”, „Receptura Bractwa” oraz zadań od Rączki i Scatty’ego opisane poniżej.


Te zadania chociaż znajdują się w dzienniku w tej samej zakładce co „Przyjęcie do Starego Obozu” należy nieco rozdzielić:

1. Scatty i arena
Nagroda exp: 50 za dostanie bęcków od Kharima, 150 za pokonanie Kirgo

Rozmawiamy ze Scattym, następnie z Gor Hanisem, później mamy do wyboru: Kharima lub Kirgo. Ten pierwszy jest znacznie mocniejszy, za to nie mamy z nim żadnych szans. Z Kirgo możemy się zmierzyć, ale dopiero jak dostaniemy jakiś pancerz (osobiście pomijałem właśnie to zadanie). Zadanie zostanie zaliczone, jeżeli wyzwiemy Kharima (nie musimy z nim wygrać) lub pokonamy Kirgo.

2. Zadanie od Rączki
Nagroda exp: 100

Nic specjalnego. Należy nauczyć się na 2 poziom kradzieży kieszonkowej lub otwierania zamków lub pójść do Cavalorna i nauczyć się skradać, a na koniec pogadać z Rączką. Pozostaje pytanie: czy  będziemy korzystać z wyuczonej umiejętności? Czy warto poświęcać 10 czy 30 pkt umiejętności za 100 exp, czy warto to zrobić, tylko po to, żeby dołączyć do SO, jeżeli z umiejętności korzystać nie będziemy?



Przyjęcie do obozu Bractwa
Zleceniodawca: Baal Parvez / Baal Taran
Nagroda exp: 200 (za skorzystanie z pomocy Baal Parveza), 750 za dołączenie
Inne nagrody: przyjęcie do obozu Bractwa, lekka zbroja nowicjusza
Powiązane zadania: „Nowi wyznawcy dla Bractwa”,  „Zbiory bagiennego ziela”
Powiązane osoby: Cor Kalom, Baal Parvez, Baal Cadar, Lester, Baal  Orun, Baal Tondral, (te ich imiona...mam nadzieję, że nikogo nie pominąłem).

Zadanie się pojawia najwcześniej po rozmowie z Baal Taran lub Baal Parvezem. Prosimy Baal Parveza, żeby nas zaprowadził do obozu Bractwa. Za skorzystanie z tej opcji, dostaniemy 200 expa. Potem wchodzimy do obozu (przez bramę, nie przez bagno ) i rozmawiamy z Lesterem, potem z Cor Kalomem. Teraz nie pozostaje nic innego jak tylko zrobić questy. Do obozu można przystąpić po rozmowie z Cor Kalomem

1.Zachęcenie Baal Namiba
Nagroda exp: 250

Rozmawiamy z Lesterem, po czym prosimy go, żeby gdzieś nas zaprowadził (tylko nie do bramy). Na miejscu pytamy się go jak zachęcić Baalów. Lester odpowiada, że żeby zachęcić Baal Namiba, trzeba jakoś pokazać, że wyrzekliśmy się starych bóstw. Po skończonej rozmowie prosimy, żeby zaprowadził nas do bramy, tam rozmawiamy z nim i odgrywamy scenkę. Po chwili zagada do nas Baal Namib, wierząc w nasze słowa .

2.Zachęcenie Baal Cadara
Nagroda exp: 250

Żeby zdobyć poparcie Baal Cadara trzeba uśpić zaklęciem jednego z jego uczniów. Zaklęcie snu można uzyskać od Baal Oruna lub Baal Kagana w Nowym Obozie (chociaż lepiej wybrać od razu opcję pomocy w dołączeniu), po zrobieniu odpowiednich zadań.

3. Zachęcenie Baal Tyona
Nagroda exp: 200

Jeżeli pomogliśmy Baal Kaganowi roznosić ziele i wybraliśmy jako nagrodę „pomóż w dołączeniu do Bractwa” dostaniemy skręta, który wystarczy, że damy Baal Tyonowi, a po tym jak się nasza ofiara obudzi, porozmawiamy z nim.



Przyjęcie do Nowego Obozu
Zleceniodawca: Mordrag
Nagroda exp: 200 za skorzystanie z Mordraga (odprowadzenie nas do NO), 750 za dołączenie
Inne nagrody: Dołączamy do NO jako szkodnicy,  Lekki strój szkodnika
Powiązane zadania: „Test zaufania”, „Zbiory bagiennego ziela”, „Zadanie od Thorusa”
Powiązane osoby: Mordrag, Lares

Żeby dołączyć do Nowego Obozu, trzeba zrobić najmniej zadań, ale najbardziej skomplikowanych: 1) zanieść listę ze Starej Kopalni Laresowi;  2) dać Laresowi 400 bryłek rudy (ze sprzedaży ziela, ale możemy też z własnej kieszeni, żeby zrobić 2 questy, tzn. również ten od Baal Kagana);  3) Zanieść Laresowi pierścień Mordraga. Do obozu można przystąpić rozmawiając z Laresem

1.Pierścień Mordraga
Nagroda exp: 250

Po przyjęciu „Zadania od Thorusa”, rozmawiamy z Mordragiem, dając się zaprowadzić do NO. Po tym jak Mordrag odprowadzi nas do obozu, dostaniemy od niego pierścień, który oddajemy Laresowi.



Chata Krzykacza
Zleceniodawca: Gorn
Nagroda exp: 200 za sklepanie Krzykacza, 100 za rozmowę z Gornem
Inne nagrody: Mamy własną chatę w NO (więc mamy własne skrzynie)
Powiązane zadania: -
Powiązane osoby: Krzykacz, Gorn

Zadanie krótkie i przyjemne. Zaczepi nas Gorn. Po krótkiej konwersacji, udajemy się na następną, tym razem do Krzykacza, po czym rachujemy mu kości. Kiedy się podniesie znów z nim rozmawiamy, po czym wracamy do Gorna.



Handlarz zielem
Zleceniodawca: Lares
Nagroda exp: 500 za oddanie Baal Isidro 200 bryłek, kolejne 500 za oddanie 400 bryłek Laresowi
Inne nagrody: Mamy większe szanse na dołączenie do NO
Powiązane zadania: „Przyjęcie do Nowego Obozu”, „Zbiory bagiennego ziela”
Powiązane osoby: Baal Izidro, Lares, kupa najemników i szkodników

Po oddaniu pierścienia Mordraga Laresowi, rozmawiamy z nim jescze raz. Nasze zadanie w skrócie wygląda tak: mamy przynieść Laresowi 400 bryłek rudy. Skąd to wytrzaskać? Idziemy do karczmy na jeziorze. Tam rozmawiamy z Baalem Isidro, dajemy mu coś do picia, po czym bierzemy 20 sztuk Zewu Nocy i 20 sztuk Mroku Północy.. Ponadto Isidro zażyczy sobie 200 bryłek, ale kiedy mu je damy to już nie ma znaczenia, nawet wcale nie musimy (za ich oddanie dostaniemy nieco expa). Teraz otrzymane ziele rozprowadzamy po obozie po 10 bryłek za sztukę. Zapłacić Laresowi można od  razu, bo całego ziela w jeden dzień nie rozdamy (nie ma tylu ludzi w obozie).



Miecz Świstaka
Zleceniodawca: Świstak
Nagroda exp: 200
Inne nagrody: Mamy większe szanse przyłączyć się do SO
Powiązane zadania: „Przyjęcie do Starego Obozu”
Powiązane osoby: Świstak, Fisk

Rozmawiamy ze Świstakiem, po czym od razu kierujemy się do Fiska na placu targowym. Nie wspominamy nic o Świstaku, po czym wracamy się do niego po brakujące 10 bryłek. Idziemy do Fiska, kupujemy miecz, po czym oddajemy go zleceniodawcy.



Nosiwoda w służbie Lewusa
Zleceniodawca: Lewus
Nagroda exp: 300
Inne nagrody: -
Powiązane zadania: „Zbieracz Horacy”
Powiązane osoby: Lewus, Ryżowy Książę, zbieracze ryżu

W czasie pierwszej wizyty na polach ryżu, zaczepi nas Lewus. Każe roznosić nam wodę, którą dostaniemy od Ryżowego Księcia. Wśród zbieraczy będzie Horacy (tutaj zagości nam zadanie „Zbieracz Horacy”). Po upływie 24 godzin można sklepać Lewusa, a potem księciunia. Na koniec rozmawiamy z Lewusem. Mała uwaga: Lewus i Ryżowy Książę to dość silni przeciwnicy, dlatego przed walką radzę załatwić sobie jakąś zbroję, zadanie można wykonać zawsze w II rozdziale.



Nowi wyznawcy dla Bractwa
Zleceniodawca: Baal  Tondral   (chociaż może być i Dusty)
Nagroda exp: 250 (za zgodę na przeprowadzenie Dusty’ego), 250 (za wręczenie łapówki), 500 (za dostarczenie Dusty’ego przed oblicze Baal Tondrala) (razem 1000)
Inne nagrody: Mamy większe szanse dołączyć do Bractwa
Powiązane zadania: „Przyjęcie do obozu Bractwa”
Powiązane osoby: Baal  Tondral, Melvin, Dusty

Zanim jeszcze pierwszy raz pójdziemy do obozu Bractwa, rozmawiamy z Dustym. Ten zacznie narzekać na swój los. Powie też, że jego kumpel – Melvin udał się do obozu na bagnie. Udajemy się tam. Melvina znajdziemy między bramą wejściową, a nauczycielami, czy też areną (tą wiszącą). Rozmawiamy z nim po czym udajemy się za kuźni do Baal Tondrala (zaczepi nas sam). Wracamy się do Starego Obozu i zabieramy Dusty’ego ze sobą deklarując, że damy łapówkę (100 bryłek), którą potem wręczamy strażnikom południowej bramy. Następnie kierujemy się w stronę obozu Bractwa (uważamy, żeby towar się nie zgubił / nie zginął) i zaprowadzamy delikwenta przed oblicze Baal Tondrala (PS: nadal uważając, żeby się nie zgubił).



Pozyskiwanie klientów
Zleceniodawca: Baal Kagan
Nagroda exp: 200
Inne nagrody: Skręt dla Baal Tyona (większe szanse na dołączenie do Bractwa), 3 z 5 zaklęć spośród: pirokinezy, snu, telekinezy, uroku i uderzenia wiatru lub 100 bryłek rudy. Ponadto za samo rozdanie otrzymamy 10 bryłek rudy (razem 100), do tego od teraz możemy w NO rozdawać bagienne ziele.
Powiązane zadania: „Przyjęcie do obozu Bractwa”, „
Powiązane osoby: Baal Kagan, cała zgraja ludzi z NO

Rozmwaiamy z Baal Kaganem w NO i zgadzamy się pomóc. Teraz podchodzimy do pierwszych lepszych 10 szkodników lub najemników i oferujemy i skręty. Teraz wracamy do Baal Kagana i wybieramy nagrodę




Przepis Snafa
Zleceniodawca: Snaf
Nagroda exp: 100
Inne nagrody: codziennie możemy odbierać od Snafa 3 potrawki z chrząszcza
Powiązane zadania: -
Powiązane osoby: Snaf

Zaczepiamy kucharza Snafa, zgadzamy się mu pomóc, zapewniając, że to brzmi nieźle. Wypytujemy go prz tym o wszystkie szczegóły (przy okazji dowiemy się gdzie wcięło Neka). Mięso chrząszcza znajdziemy na ścieżce zaraz za stróżówką na początku (2 sztuki) oraz w zniszczonym domku między areną, a południową bramą, jednak aby zabić tamtejsze chrząszcze, trzeba się nielada namęczyć (najlepiej zaglądać tam co jakiś czas; być może któryś chrząszcz zmieni na chwilę pozycję), 2 chrząszcze są także przy chacie Cavalorna poza obozem. Piekielniki znajdziemy za południową bramą, przy skałach i drzewach. Po zebraniu czego trzeba, wracamy do Snafa.


Receptura Bractwa
Zleceniodawca: Dexter
Nagroda exp: 350
Inne nagrody: Mamy większe szanse przyłączyć się do SO
Powiązane zadania: „Przyjęcie do Starego Obozu”
Powiązane osoby: Dexter, Cor Kalom, Caine

Po rozmowie z Dexterem, udajemy się do obozu Bractwa, najlepiej z paroma wytrychami. Na miejscu najpierw rozmawiamy z Cor Kalomem (odpowie, że receptury nie są na sprzedaż), a potem z jego pomocnikiem Cainem (czasami się wymyka z pracowni i gdzieś ćpie), który wygada się, że receptura jest w skrzyni (tak konkretnie to tej po lewej). Nie pozostaje nam nic innego jak tylko otworzyć skrzynię (nie dać się przyłapać!) i zgarnąć recepturę. Kod do skrzyni to:PLLP. Teraz wracamy do Dextera z recepturą.


Skrzynia Aarona
Zleceniodawca: Snipes lub Aaron
Nagroda exp: 75 po odciągnięciu Aarona
Inne nagrody: łup ze skrzyni Aarona.
Powiązane zadania: -
Powiązane osoby: Aaron, Snipes

W Starej Kopalni rozmawiamy na poziomie -2 ze Snipsem (przyjmujemy zadanie). Teraz odracamy się i odciągamy Aarona, mówiąc, że woła go Ian, ale nie wiemy dlaczego. Znowu rozmawiamy ze Snipsem. Wprawdzie dostaniemy 10 bryłek, ale teraz płacimy 30 (opłaca się!) za klucz. Teraz idziemy do skrzyni, naprzeciwko której stał wcześniej Aaron i otwieramy ją i bierzemy łup. Na koniec udajemy się na poziom -3 do Iana, gdzie ochrzani nas Aaron. Możemy sprzedać mu jego własny klucz za 20 bryłek .



autor: KrnąbrnyKnur

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz