środa, 28 stycznia 2015

Forum, czat, społeczności - o co k'man

Ci, którzy są z nami od początku widzą sami jak wszystko się rozwija. Dla porządku (choćby w menu ; )) wyjaśnię jednak po co nam wymienione w temacie narzędzia i jak z nich korzystać.

CZAT (zazwyczaj przesiadujemy w pokoju Public)

Jak działa czat, wie każdy. Nasz jest o tyle inny, że... jest nasz ;). Każdy z użytkowników serwisu może z niego korzystać. W razie potrzeby szybkiego kontaktu - jest bardzo prawdopodobne, że znajdziecie nas właśnie na czacie. Jeśli nie ma nas teraz, spróbuj za jakiś czas. Do tego jest to moje osobiście (ale pomału widzę, że i innych) fajne miejsce komunikacji zbiorczej. W moim przypadku działa to tak, że nie jestem w stanie odpowiadać na wszystko w różnych gierkach i przede wszystkim być tam cały czas. Na czacie natomiast zawsze mnie znajdziesz. Szczególnie, że są w nim wbudowane powiadomienia głosowe, które przyciągną uwagę, gdy robi się coś innego. Na czacie nie trzeba się rejestrować - wystarczy podać ksywkę bez hasła. Zazwyczaj przesiadujemy w pokoju PUBLIC, pomimo, że istnieją pokoje innych gier - jak na razie nie było potrzeby by tam wskakiwać.

WŁASNY CZAT
Po za powyższymi oczywistościami, czat przydaje się w niektórych grach, gdzie np. go brakuje, sypie się, albo jest niewygodny. Nie wymaga instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania poza standardową przeglądarką z obsługą java scriptu i ciastek. Może służyć też jako chwilowy, zorganizowany na szybko komunikator. Jeśli ktoś z was jest członkiem gildii w dowolnej grze, w której potrzeba opcji czatu - piszcie do mnie na kontakt podany w menu. Sensowne prośby i propozycje są do przyjęcia i w razie czego założymy dany pokój.

FORUM

To z kolei narzędzie bardziej przydatne na dłuższe dyskusje, zapytania odnośnie konkretnych gier, wątki pomocy, ciekawostki i ogólnie wszystko inne, co wymaga dłuższego obgadania i może się przydać kiedyś innym. Aby móc w pełni korzystać z forum, należy się na nim zarejestrować (opcja "zarejestruj") i aktywować konto poprzez adres e-mail. Forum to również obszar oddziaływania różnych gildii, sojuszy itp. growych organizacji. Jeśli należysz do jednej z nich - musisz dodatkowo zgłosić się do odpowiedniej grupy. Jeśli tego nie zrobisz - nie będziesz mieć dostępu do danego miejsca, pomimo, że będzie ono dla ciebie widoczne w spisie treści. Instrukcję jak to zrobić znajdziesz tutaj: http://blog.jakiegry.pl/2014/12/forum-herosow-co-robic-w-pierwszych-3.html
Co prawda jest to przykład na bazie forum konkretnej gry z nietypowym stylem, ale powinien w zupełności wystarczyć, ponieważ praktycznie na każdym forum wykonuje się to w ten sam sposób. Jedynie rozmieszczenie pewnych elementów może być trochę inne.

SPOŁECZNOŚCI

Poza tym, że samo forum, czat, czy strona WWW może skupiać wokół siebie pewną społeczność zainteresowanych, często w bardziej rozbudowanych grach online istnieją gildię, przymierza, frakcje, sojusze itp. "organizacje" zrzeszające grupy graczy zainteresowanych kooperacją i / lub fajną atmosferą do pogawędek podczas grania. Często też może się wtedy przydać właśnie m.in. forum z dostępem kontrolowanym, czyli przestrzenią użytkową tylko dla członków danej organizacji. Dzięki temu ludzie mogą się lepiej poznać i zintegrować, snuć jakieś wspólne plany i kontrolować przebieg ich realizacji, zamieszczać materiały dydaktyczne do gier, chwalić się własnymi rekordami etc... jest tego naprawdę sporo. Dodatkowo fajnie jest mieć swoją własną wizytówkę jako gildia, lub czasem nawet własny adres. Serwis jakiegry.pl udostępnia taką możliwość wszystkim zainteresowanym i grającym w dowolną grę. Jeśli gracie w kilka sensownych i zgranych osób, oraz potrzebujecie forum, czatu, wizytówki, czy nawet TSa - kontaktujcie się z gamecatem (w zakładce kontakt). Przedstawcie swoją sprawę i wizję struktury forum, sposób na wykorzystanie czatu itp. Bardzo prawdopodobne, że da się zrobić !

TEAM SPEAK

No i oczywiście na koniec - komunikacja głosowa. Każdy chętny, może z nami pogadać na Team Speaku. Możemy też założyć wam odrębny pokój na potrzeby społeczności w grze. Serwer powinien to uciągnąć.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz